Ishockey VM

Vem bryr sig om ishockey VM? Ja inte fan gör jag det iaf.
Igår var det Sverige-Lettland jag låg i soffan och tittade lite på det, men jag zappade mest. Det är ju inge roligt att ligga och titta på hockey när det är B-lagen som gör upp om vem som har bäst reserver i världen.
OK det finns spelare som Martin St Louis, Jason Spezza, Dany Heatley, Ilja Kovaltjuk och några svenskar som t.ex. Omark, Mårtensson och Dick. Men det är ju spelare som knappt får plats när alla spelare är tillgängliga! Ok Kanada, Usa och Ryssland har riktigt bra lag men dom saknar många av sina stjärnor. Jevgenij Malkin, Sid the kid, Olli Jokinen, Alexander Ovetjkin och sen svenskar som Lidas, Zätta, Homer, Lundqvist och Sundin finns inte med.
Hur kan dom lägga VM när världens bästa hockey ligan är mitt uppe i slutspel?
Det är ju intressantare att veta hur det går over there. Men alla jornalister förstör allt. Dom skiter i och rapporterar om stanleycup, dom skiter i hur det går där borta! Det enda dom bryr sig om är vilka svenskar kan åka ur och vara med i VM!
Det kan inte vara någon som hellre vill vinna VM än Stanleycup.
Och sen måste jag få säga att komentatorn i TV6 verkar inte kunna något om hockey alls, helt världelös och okunnig. Sen har han Anderas Johansson (tror jag det var) som expert! OK han kan hockey men fan inget om att förmedla det till oss tittare.

Nu ska jag åka till skolan och göra massa prov :)



Första Eurpoé som har fått lyfta bucklan som Kapten! Det är stort!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-28 @ 14:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0