50,1

Det är mitt nya fart rekord med nya razer cykeln. 50,1km/h :)

I Måndags blev det inge cykling utan det blev 1mil i skogen och lite löpning istället. Kände att jag behövde springa lite med och inte bara cykla. Jag tycker ju det är så roligt och skönt att spring så det jag njöt hela milen.
Sen fyllde jag ju år och fick ett lott paket av mina svärföräldrar och en motionscykel som man kan ha inne av min kära sambo. Det blev en fin födelse dag tycker jag. En av höjdpunkterna va när theodor ringde och sjöng för mig. Vilken go kille det där är :)
Sen idag har jag varit på visning av en lägenhet. Vi funderar på att köpa en och flytta in till stan. Man kan ju inte få hyra en lägenhet här nere, det är väntetid på minst 2år!
Men vi är lite osäkra. Vad tycker ni om att man köper en lägenhet, ni kan ju skriva en liten komentar och berätta.
Vi ska även titta på ett hus lite utanför. Men nära till tågstation så det går att åka tåg in till stan.
Ja vi får se, vi kanske inte ens kan få ett lån riktigt än då jag bara har provanställning fram till den 27 april.

Efter det så va jag ut och cykla en sväng igen. Det blev samma runda som sist, 4,4mil fast jag tog den åt andra hållet idag. Jag fick naturligtvis motvind hela första 2milen! Men sen efter det hade jag lite nerför och medvind :)
Det va då jag satte mitt rekord 50,1km/h. Tycker det går riktigt bra att cykla och det är skönt när det inte blåser så mycket.

Men nu hinner jag inte skriva nå mer för fotbollen börjar nu!

GÅ UNITED!!

06:16 den 5 April 1984

Nu är det över 26år sen jag kom till jorden.
Jag föddes 06:16 den 5April 1984. Dock kommer jag inte ihåg hur lång jag va men kanske 52cm, hur mycket jag vägde vet jag inte.
Nu är jag iaf 194cm lång och väger väl kanske bara 78kg. Men hej jag är ju i hård träning, det är därför jag väger så lite :)

Påsken då, jo den blev inte som vi hade tänkt oss. Karolins syster son Alvin hade fått halsflus på onsdagen och då va inte dom välkomna hem till Anneli som det var tänkt att alla skulle vara hos och eftersom vi va ute i Brösarp, där Alvin var, och bytte däck på fredag så fick inte vi komma till Anneli heller. Då bestämde vi oss för att åka till Brösarp och äta påskmiddag där. Det blev jätte trevligt ändå. Vi va Karolins 2 systrar med barn plus så klart Karolins föreldrar. Men eftersom vi va där ute fick jag inte dricka mer än en öl till maten.
På kvällen skulle dom titta på nå millenuim på svt medans jag och Karolin ville titta på Kalle Moréus och körslaget.
Vi åkte då ut till Brogård och tittade innan vi åkte hem och sov.
Nu har Karolin jagat upp mig för att hon ska jobba och vägrar cykla så jag måste skjutsa henne.
Snart är det slut på det och hon måste cykla! Vi kan inte hålla på att åka fram och tillbaka med bilen hela tiden.

Vi får se fall det blir nå cykling idag, just nu är det dåligt väder och regn. Det är inte så roligt att cykla i regn så vi får hoppas att det spricker upp.

En i gänget

Ja nu är jag officiellt en i svenska razercykel gänget.
Imorse tog jag mig en morgon runda på cykeln och jag möte först 2st com cyklade ihopa med sina razer och vi hälsade på varann sen när jag nästan var hemma möte jag en till, samma sak där, vi hälsade. Det är så man kommer med i "Svenska razercykel gänget" man hälsar på alla man möter med razer :)
Jag cyklade 4,4mil på ca 1timme och 40min. Det är jätte härligt väder förutom att det blåser, men som mamma brukar säga, man blir bättre tränad i motvind :)
Först när jag cyklade in till Ystad va det nästan inge vind alls. Inte heller ut mot Nybrostrand. Men efter Nybrostrand när man nästan är hela vägen nere vid havet, då blåser det upp. Men det va som tur va bara sidvind än så länge. När jag svängde ner mot Kåseberga då blev det mot vind! Det va väl inte riktigt en hel mil i motvind men ändå. Då gick det runt 20km/h bara.
När jag sen svängde upp in åt landet igen då var det som att man vilade nästan ända hem, ca 1,5mil. Med vinden i ryggen cyklade jag aldrig under 35km/h. Tror vätterrundan kommer bli en skön tur på några timmar bara :)

Väl hemma så va det bara att äta frukost och sen ut och gå med Karolin. Dock blev det bara en liten runda men det är alltid något. Inte fick man ta det lugnt efter det heller. Det är så fint väder så jag fick lov att tvätta bilen me. Nu står den där bak och e jätte fin :)

Vi har jätte mycket fjärillar och getingar här nere. Det är så härligt med vår!
Nu ska vi fika lite med Sarah som har kommit ut en sväng.

Stolt medlem i "Svenska razercykel gänget" :)

1 April

NU tror ni säkert att jag ska lura er med nå 1 April skämt men tyvärr är jag dålig på sånt.
Igår blev en riktig slö dag, tror jag låg i sängen till klockan va 11 sen bara fixa jag mat och åkte till jobbet.
Idag ser det inte ut att bli bättre, vaknade för kanske en timme sen 10:30 och ligger fortfarande i sängen.
Men ska snart gå upp och diska, polisen kommer och ska prata med karolin om inbrottet så vi lär väl ha hyfsat fint iaf.
Men imorgon ska vi kanske spela badminton, jag och karolin. Efter det ska jag cykla minst 4mil iaf kan bli längre om vädret är fint och jag känner för det men minst 4mil.

Annars till påsken ska vi ha släkt middag hos Anneli på lördag. Det ska bli roligt att träffa Karolins släkt igen och sen ska det nog bli en och annan öl i min mage iaf :)