Mer vindkraft till folket

Skolan tar upp nästa hela mitt liv just nu.
Idag har jag haft Matte B prov och jag kan ärligt säga att det inte var nå VG men lätt ett G.
Sen på Onsdag ska jag göra en muntlig redovisning av Vindkraft. Ett vindkraft omvandlar 50% av vindensenergi till elektriskenergi. Maxeffekten får man ut om det blåser 12-14 sekundmeter blåser det mer så gör dom nya verken att bladen släpper förbi mer vind och bibehåller maximala effekten som generatorn klarar av.
Det finns bara ca 900 vindkraft i Sverige lite gamla siffror som är från 2007 men ändå, jag röstar helt klart för fler vindkraft!
Det är bara 1% av Sveriges sammanlagda elproduktion! Enligt forskning så skadas inte djurlivet och det störs inte heller på något sätt. Det enda som är lite dåligt är väl att det är lite dyrare än t.ex. kärnkraft. Men tänk på miljön människor!
Och alla ni som tycker att dom låter lite mycket borde ställa er brevid ett och lyssna, jag bor i skåne så jag har gjort det och inte fan stördes jag. FLER VINDKRAFT TILL FOLKET!

Sen självklart har jag varit ute och sprungit idag med, dock blev det bara 5km på tiden 22 minuter. Det är nog bra för mig att springa lite mer korta men snabba turer istället för bara dessa långa och långsamma. Känns som det ger mer träning med korta snabba då jag får upp pulsen till max nästan hela tiden.


Kommentarer
Postat av: M

Det är bra Anders kör hårt med studierna.

Här runt Siljan diskuteras det just nu om man ska ha mer vindkraftverk. En del tycker att det förstör kulturmiljön runt sjön. Man kan ju undra om dom funderat på hur länge den miljön finns kvar om vi inte har vindkraftverk.Vi kanske ska ha kärnkraft runt sjön istället?

kramar

2009-04-23 @ 05:47:11
URL: http://dogpowers.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0