Företag

Ja i går var jag hos Nyföretagarcentrum och fick lite rådgivning om att starta eget. Det var mycket givande tycker jag, men han sa att jag behövde mer papper och siffror på företaget jag ska köpa för att han skulle kunna ge sin syn på det. Han sa dock att enligt dom enda siffrorna jag hade, dom senaste 10månaderna, såg mycket bra ut och att det skulle vara värt att försöka ta över det.
Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och haft möte men dom säger ju inte så mycket. Jag skulle iaf höra av mig så fort jag hade fått ett ok från banken. Då skulle dom skicka dit en konsult som jag får lägga fram min idé hos och senom han tycker att jag kan leva på det så godkänner han mig och jag får aktivitetsstöd.
Efter det cykla jag till mäklaren som hade fått in resultatrapport från 2006 och fram tills nu, han hade även fått balansrapporterna från 2007 och framåt. Så nu ska jag väl boka ny rådgivning och höra vad han tycker om dom siffrorna.
Jag tycker det ser bra ut men vad vet jag :)

Nu är det väl i princip bara pengar som behövs och jag är ju villig och prata med vem som helst som vill lägga in lite pengar. Det ska ju bli ett aktiebolag så man får ju viss del av dom beroende på hur mycket man lägger in.
Ja detta är kanske lite att fiska efter pengar men vad ska man göra? Jag vet att ni som läser detta är mina närmaste så har ni pengar så investera i mitt aktiebolag och du kommer inte bli besviken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0