Saab?

Köp aldrig en golf! Bilen är som sagt trasig och det kostar ca 1500kr att laga skiten!
Vi håller just nu på att titta runt och se fall det finns någon annan bil som vi kan köpa, även fall vi inte har nå pengar alls, men hoppas Karolins pappa är sammarbetsvillig :) Han har hittat en Saab 900 -94 som har gått ca 14000mil och har full servicebok och bara en privat ägare. Dom ska ha typ 13000kr för den med nya vinterdäck på dubb, dock så måste jag betala lite mer i skatt för den är avställd.
Annars är det väl som vanligt. Jag har inge jobb och Karolin jobbar lite då och då, som just nu faktiskt.
Hunden ser väl ut och vara glad. Jag hoppas hon är det iaf. Hon ligger ju mest och sover men direkt man rör sig så kommer hon springande och viftar på svansen. Fast hon har slutat sovit inne hos oss utan sover bara på golvet i vardagsrummet.

På Torsdag ska jag på rådgivning om att starta eget företag. Det är nåt som heter Nyföretagarcentrum. Jag håller på att försöka göra klar min affärsplan tills dess och sen får vi se vad dom sägerom den och vad jag ska ändra och så. Den måste ju vara super bra när jag ska gå till banken och fjäska för att få låna lite pengar.

Vi får se fall vi tar oss upp till Mora under julen. Vi har varken bil eller pengar att fixa bilen eller köpa en ny.
Karolin kanske till och med ska jobba under jul så då får jag åka upp själv. Dom behövde hjälp 23dec till och med 26dec plus att hon ska jobba 30 och 31 med. Men hon har inte riktigt bestämt sig än, jag vill ju ha med henne upp till min familj och fira jul men hon gör som hon vill och vi behöver ju pengarna.

NU ska jag fila lite mer på affärsplanen så den blir klar någongång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0