Några skäl till att DU ska rösta i EU-valet på Söndag

  1. Ja, just du. Du kan påverka. Genom att rösta.Om inte du bryr dig kommer någon annan att göra det och bestämma hur ditt europa ska se ut. Se till att få det europa du vill. Röstar du inte ska du inte klaga efteråt!
  2. Ledamöterna - din röst i EU.
  3. Det är din rätt att rösta.
  4. Europaparlamentets ledamöter har mycket att säga till om.
  5. Det handlar om demokrati. Välj den ledamot som tänker som dig!
  6. En liten ansträngning med stora konsekvenser.

Ja det är väl självklart att man ska rösta på söndag! Eller om man har gjort det genom post röst eller vad det heter, huvudsaken är att rösta!

Sitter och tittar på SVT2 och topp namnen hos dom flesta partier sitter och diskuterar. Jag kan säga att den som jag tycker har bäst åsikter och den som har fångat min uppmärksamhet är Miljöpartiets Carl Schlyter. Även fast jag tidigare tänk att rösta på Vänstern. Nu fick man sig en liten funderare. Även den där gammla tanten Marit Paulsen tyckte jag sa lite bra saker och va ärligast av alla på nåt sätt.
Socialdemokraterna och Moderaterna var dom som sa sämst saker! Jag tyckte dom inte gav några svar alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0