Feta fisken

I söndags var jag, Jörgen och Amanda och fiskade lite torsk från en liten plastbåt med en liten 5hästars motor på.
Jörgen började med att typ bara slänga i ett drag för att se fall det var tillräckligt djupt och det nappade direkt! Men det var en liten skadad firre så den slängde vi tillbaka. Sen va det helt dött ganska länge, ända tills Amanda provade göra ett kast. Hon fick upp en ganska liten hon med, men hon ville behålla första fisken! Men återigen blev det dött ett tag och jag satt och blev ganska grinig för att inte jag hade fått nå. Sen helt plötsligt skriker Jörgen till och har napp, jag blir skit sur men max 10sek efter han har fått napp så rycker det till i mitt spö med, jag har napp! :) Efter det fick vi fisk varje gång vi släppte i draget. Jörgen fick narturligtvis den största och flest tror jag me, men jag var glad ändå! :)
Jag tror vi släppte tillbaka minst 10 fiskar för dom var för små och då var dom större än alla abborrar jag någonsin har fått! Tillsammans kanske vi fick 15-20kg torsk delat på kanske 10 fiskar!




Nu börjar laddningen inför fotbollen ikväll! Har slagit vad me Johan om att United kommer gå vidare till final!

Kommentarer
Postat av: Mottakax

När storfiskarn talar om hur stora fiskar han får

2009-05-05 @ 21:17:09
URL: http://kaxett.se
Postat av: M

När storfiskarn talar om......

2009-05-07 @ 22:42:15
URL: http://dogpowers.bloggspot.com
Postat av: M

När storfiskarn talar om......

2009-05-07 @ 22:47:01
URL: http://dogpowers.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0