Fisk och musik

Igår fick jag veta att det var göteborgs varvet. Mats wattberg var den enda som kom till start av Jag, johan, martin och mats. Mycket bra jobbat av honom även fall tiden inte blev så bra.
Jag var ute själv i skogarna runt Ystad och joggade 15km på lugna 86 minuter. Fan undra hur det är med mitt knä egentligen? Jag får ont när jag springer med shorts men inte när jag springer med byxor. Undra hur det kan komma sig? Jag ska prova med shorts och mitt knäskydd på tisdag. När jag sprang 10km i onsdags i shorts fick jag känningar i höger knä, och igår sprang jag alltså 15km i byxor och kände inget i knä.
Ja när karolin slutade jobba i Lördags så skulle vi åka en snabb sväng till Amanda som bjöd på nybakade kakor och kaffe. Mycket goda kakor tycker jag. Det blev knappast någon snabbis ut dit. Kom väl dit vid 14:30 åkte inte hem förrens efter 20:00. Vi blev bjudna på fina fisken. Det blev 4st torskar som jag, jörgen och amanda hade fångat för typ 2 veckor sen, vi grillade dom med massa salt och gräslök. Till det blev det nypotatis och smält smör! Ja ni hör ju hur gott det va!
Sen på kvällen blev det TV som nästan resten av svenska folket. Eurovision så klart.
Jag och Karolin va överens om att sveriges låt inte skulle bli top 20 och så rätt vi fick. Karolins favoriter var Island som kom 2 och sen tyckte hon om Ukraina som blev en flopp på 12e plats. MIna favoriter var Turkiet som blev 4 och Armenien som blev 10. Vi tyckte Norge som vann inte var dålig men det var inte rätt låt som vann.

Idag sitter jag hemma själv igen, Karolin jobbar kväll.
Ska studera lite svenska hade jag tänkt.

Sen får vi fan inte vår lägenhet uthyrd över sommaren! Så jälva tråkigt. Tänk vad mycket pengar vi hade sparat om vi hade sluppit hyran här nere!


Kommentarer
Postat av: Marre

haha ja det gjorde ju det.. trodde verkligen att denna låt skulle vara någon för swe men nej då..

fast tyskland hade en rikigt bra låt tyckte jag :D

2009-05-17 @ 19:25:28
URL: http://marielouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0