En röst

Jaha Sverige vann enkelt hemma mot albanien med 4-1 och efter typ en kvart var vi faktiskt i playoff :)
Ja nu gick det ju som vi trodde och portugal vann. Jag tycker faktiskt att Lasse borde ha avgått för några år sen!
Nu tar vi nya tag förhoppningsvis. Jag hoppas att dom väljer någon med lite ny tänkande och en som vågar prova nya spelare. Självklart hoppas man på svennis men det är omöjligt tror jag, det finns inte dom pengarna plus att jag tror inte svennis själv vill det just nu, han tjänar för mycket pengar i Notts.

Sen vill jag skriva lite att vi vanliga människor måste våga stå på oss mer! Jag läser om den där nya hockeyligan som ryssarna vill starta. Dom svenska lagen tycker det låter jätte bra, men va fan ett ryskt lag kommer alltid vara i final för sådanna är reglerna! Det kommer aldrig kunna bli en final mellan rivalerna Färjestad-Frölunda eller Linköping-HV71. Hur roligt är det för fansen? Det kommer nästan aldrig bli någon borta klack i final serierna. Tror knappast att Hv71 får ihop 300pers att åka ner till tjeckien eller upp till finland för att se en semifinal. Fansen måste ju säga ifrån! Jag skulle aldrig vilja att Mora IK gick med i en sån liga att bara dom 2 bästa lagen har chansen att vinna guld. Tänk om man slutar 3:a, då är säsongen slut, hur kul e de?
Sen åter till dessa ryssjävlar. Internationella bandyförbundet hade beslutat att det inte blir nå VM 2010 för att finnarna drog sig ur att arangera det, dom hade inte råd. Nu lämnade ryssarna in ett förslag om att dom kunna arrangera det och självklart får dom igenom det. Det blir VM2010 i ryssland mitt under säsongen. Dom burkar ju lägga det när det inte är några matcher men nu lägger dom det när det passar ryssarna och vi i sverige har matcher. NU hoppas jag att svenskarna bojkottar det hela! Fan man kan ju inte göra som man vill bara för att man har pengar!
Sen den här FRA-lagen? Jag tycker att vi svenskar ska säga ifrån mer än vad vi gör. Kollade på nån undersökning någon hade gjort och typ 70% av svenskarna va emot lagen! Ja men va fan om vi 70% säger ifrån så måste dom ju riva upp lagen!? Jag menar det är ändå vi folket som ska bestämma, det kallas demokrati som betyder folkstyre!
OK nu tänker ni säkert att ja men varför börjar inte du göra nå åt de själv, jag kan säga att jag hade lätt kunnat försöka göra nå men jag tror ingen hade lyssnat på mig och jag tror inte jag har dom rätta kontakterna. Jag vet helt enkelt inte alls hur jag ska gå till väga, men jag är säker på att det finns folk som har alla dom sakerna och inte gör nå. Jag blir så jävla trött på oss svenskar som bara sitter hemma och klagar utan att göra nåt åt sakerna vi klagar över! Tro om man ska bli politiker så man kan höja rösten och kanske nå ut till folket!
Eller hur kan en vanlig svensson nå ut till folket? Hur kan jag få "vanligt" folk att tillsammans stå upp mot folk med mycket pengar och makt?


För övrigt vann Mora den viktiga borta matchen mot cykelraggarna bossefors med 5-4 ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Ett sätt kan vara att skriva insändare till tidningarna. Där kan du få ut ditt budskap till "vanligt" folk och kanske skapa opinion. Det är många som läser insändare och diskuterar dessa på jobbet. Även politiker läser insändarna.

kram

2009-10-17 @ 16:11:23
URL: http://dogpowers.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0