Draka kabel

Ja det blev en väldigt konstig dag på jobbet denna torsdag. Det började när jag kom till jobbet strax inna 14 då kom en av produktionscheferna till mig och sa att jag lika gärna kunna vara med på mötet som tydligen alla skulle vara med på klockan 14. Ja alla gick dit och där framme stod VD för Draka kabel Sverige. Han säger att fabriken ska läggas ner! Det är obeskrivligt hur luften bara gick ur rummet när han sa det.
Nu är inte det helt klart enligt honom men så klart det är helt klart, dessa jävla skrivbords människor som inte kan ge raka besked direkt! Ja efter mötet så låg fabriken som en spökfabrik, helt tyst och tom. Alla satt nästan helt tysta och tomma och bara titta rakt fram nästan. Helt sjukt faktiskt, nästan lite läskigt. Dagen innan hade dom sagt åt oss att vi itne fick gå hem tidigare på torsdagen, det brukar nästan inte vara någon som jobbar hela torsdagen när vi jobbar eftermiddag. Men efter detta beskedet så började nog den första att gå hem redan vid 16. Under hela dagen va det så där spöklikt tomt och tyst, runt 19 va det bara jag och en till som var kvar på den avdelningen jag jobbar på sen när han gick hem halv nio va jag själv! Och eftersom jag är Lernia så kunna jag väl vara kvar till 22 iaf. Det kändes väldigt konstigt att gå runt där och vara Lernia anställd när alla i princip har blivit utan jobb.
Nu har dom till början på sommaren att hitta nya jobb men dom började redan direkt efter beskedet ringa runt till olika kontakter och titta runt på internet.
Jag är nästan i chock, jag tycker så synd om gubbarna. Man såg i deras ögon att tårarna inte va långt borta. Många har jobbat där i över 20 år och är över 50 själva, hur lätt är det att hitta ett nytt jobb då?

Nej nu ska jag avsluta denna underliga dag med en öl och lite dataspel :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Ja man ska vara glad varje dag man får gå till jobbet man vet aldrig när det är borta.

2009-10-06 @ 08:46:31
URL: http://dogpowers.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0