Mördare

Ja det är jag faktiskt. Jag körde ihjäl en fågel igår när vi skulle hem från Brösarp. Vi var där en snabbis för att få mat bara, jätte god potatismos och biffar fick vi. Men sen på hemvägen hände det, jag pratade med mamma i telefonen när jag ser 3st små söta fåglar sitta mitt på vägen. Jag tänkte väl inte mer på dom, dom brukar ju flytta på sig när man närmar sig, men dom flög försent. En av dom smälde rakt in i framrutan och kan knappast ha klarat sig. Dock klarade sig rutan på bilen utan problem men jag tycker synd om den lilla fågeln och tänk hans 2 kompisar eller va det var, det kanske rent av va hans barn eller fru. Fast nu vet jag ju inte fall det var en han det kan ju lika gärna ha varit en hon. Ja hemskt va det iaf. Usch jag tycker så mycket om djur så jag hatar när sånt där händer.

När vi kom hem så va det hockey på tv, Västerås-Mora. Jag tippade 20kr på Mora vinst som jag alltid gör fast jag inte trodde dom skulle ta en poäng. Men dom gjorde en riktigt bra borta match, nästan som den nere i Malmö.
 Dom vann med 3-1. Jag blev 55kr rikare och nu ligger jag över 80kr plus på Mora denna säsong, det är bra att man någon gång kan få tillbaka lite pengar. Jag har ju lagt ner ganska mycket pengar för att få se dom genom åren. :)

Nu kanske man ska gå och väcka Karolin som ligger och sover. Jag har inge jobb idag så jag får vara hemma på standby som det heter. Lernia kan ringa mig när som helst och säga till mig att jag ska åka någonstans och jobba. Nu hoppas jag inte att dom gör det men man vet aldrig. Jag får ju pengar fast jag går hemma. Draka hade så lite att göra denna veckan så dom tyckte det var onödigt att jag kom dit idag och imorgon.
Nej nu ska jag väcka Karolin sen ska vi nog mysa lite :)

Kommentarer
Postat av: marre

snacka om att du har tur :)

2009-10-08 @ 13:33:30
URL: http://marielouice.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Stackars lilla fågel!! MÖDARE!! nej då skoja bara.. =)

2009-10-10 @ 11:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0