Gofen

Ja i Fredags va tiden inne. Min pärla gick sönder! Jag och karolin var inne i stan och skulle hämta ut biljetterna till malmö-Mora matchen nu på fredag. Vi parkerade utanför ett hotell inne i stan och jag sprang och fixade biljetterna. När vi skulle åka därifrån så blev det en liten smäll när jag tog upp kopplingen för att köra iväg. Kopplingspedalen var i botten hela tiden. Först trodde jag att hela skiten va sönder. Ja iaf så gick det inte att växla så Jörgen kom och drog hem oss. Han tittade lite på bilen och det var bara en fjäder eller nåt som hade gått sönder, det tog väl kanske 10min sen hade han fixat det :)
Men så idag när vi var på väg hem efter att ha hyrt film så kände jag att det var nåt som lossnade på bilen och kopplingspedalen var helt lös, som tur va hade jag fyran i och inga andra bilar som var ute och körde. Vi tog oss hem med nöd och näppe. Väl hemma så ringer Jörgen och säger att vi ska komma till dom så han får titta på bilen igen. Starta utan koppling är inga problem :) Fick i 2an som jag sedan startade bilen med och åkte på hela vägen. Det visade sig vara grejen som Jörgen hade lagat me som hade lossnat och han satte dit en ny, drog dock åt lite hårdare denna gången. Vi får se hur länge det håller men hoppas iaf att jag kan ta mig fram och tillbaka till jobbet denna veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0