Mycket nu

Oj vilken vecka det har varit och oj vilken härlig början på denna veckan.
Vi tar en sammanfattning av förra veckan först.
Vi fick flytta in i Johans lya som den är kallad. Ett "hus" som ligger vid Björkvallen där Öja FF har sin hemmaplan.
Egentligen är det bara en lägenhet men vi kallar det för hus då vi inte har några grannar förutom en loppis vägg i vägg. Det är en två på ca 80kvm jätte fint! Lite gammalt men det fick en ny start när våra saker kom in, sen va vi ju på IKEA och handla saker så det är jätte fint här ute nu!
3! 3 gånger fick vi lov att åka till IKEA, men nu ska vi fan inte dit på ett bra tag!
I fredags hade vi bjudit in Familjen Larsson på middag och fotbolls tittande. Jätte mysigt och god pastasallad fick vi till middag, efterrätten blev cheescake! :)
Jörgen hjälpte att sätta upp en lampa medans vi andra tittade på friidrott :)
Lördag va det tvärtom, vi blev bjudna till familjen Larsson på fotbolls tittande och jisses vilken match vi fick se!
Zlatan kan göra mycket men i lördags va han ganska dålig i ca 93 minuter men sedan vet väl alla vad som hände :)
Det är ganska roligt att titta på fotboll med Karolin, hon lever sig verkligen in i matchen. Hon kan till och med börja skrika när motståndarna får bollen på mitt plan och ska anfalla, då börjar hon bli nervös och tror att dom ska göra mål :)
Jag måste ju faktiskt nämna att Mora IK vann hemma mot lexand med 6-3 :)

Dagen idag då?
Jo den började med att vi hade jätte tråkigt så vi motionerade lite. Jag sprang en mil med vikter runt benen som vägde kanske lite mer än ett kilo. Det tog mig ca 51 minuter att springa den milen på. Jävlar va jobbigt det var med vikterna på!
Ringde till Lernia och fråga fall dom hade något jobb till mig och det enda dom sa va att jag fick skicka in en ansökan vi deras hemsida, de e gjort nu.
Ja sen har jag ringt och skällt på 3 för deras jävla internet funkar nästan aldrig! Max 8 minuter kan vi surfa i streck!
Åkt in till stan har vi med gjort, bytte in en sån där kolsyre patron eller vad det heter plus att vi köpte nya flaskor till den. Sen hade jag fått paket som jag skulle hämta ut på willys, det var från Viasat. Vi har nämligen beställt parabol :)
Den kommer dom och fixar först om en vecka men vi har då fått grejerna.
Visade lägenhetn i Ystad för en kvinna som blev jätte intresserad och skulle prata med ystadbostäder om hon inte kunna få den.
På väg hem fick jag släppa av Karolin hos hennes kompis Caroline, dom skulle väl dricka kaffe och prata skit som dom alltid gör :)
Nästan direkt efter jag släppte av henne ringer telefonen och jag svara: Anders. I andra luren hör jag någon presentera sig som Chatarina från Lernia. Strax efter att hon pratat med mig imorse hade Henrik på Draka Kabel ringt och behövt folk och efter som jag har jobbat där förr och nyss ringt och vela ha ett jobb hade hon mitt namn i huvudet och frågade fall dom ville ha tillbaka mig. Självklart ville dom väl det! Jag hade gjort ett jätte bra jobb där. Så nu vill dom att jag ska börja jobba på Onsdag redan :) Självklart tackade jag JA!
Så nu har jag jobb! :) Iaf någon månad framåt till en början men det är alltid nåt.
Fan va bra det är att visa framfötterna när man har ett jobb, det e därför jag får komma tillbaka igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0