Cykel

Ja nu har resan börjat mot vättern rundan.
I Torsdags var jag nere på cykel affären och tittade på cykel. Hittade en begagnad från -08 för 5000kr.
Men sen ska man ju ha skor, trampor, hjälm, cykelbyxor, cykeltröja, cykelvantar och en "färddator".
Hela kalaset gick på 7500kr.
Jag kunde dock inte hämta cykel förrens på lördag morgon och det blev inge cykling förrens idag Tisdag.
Eftersom jag jobbar eftermiddag denna vecka så vågade jag inte cykla någon riktigt lång runda utan hittade en på ca 2,5mil.
Cykel är mitt bästa köp på väldigt länge! Vilken känlsa det va att cykla. Jag blev aldrig trött eller anfådd. Datorn stod över 30km/h nästan hela vägen, 1km hade jag uppför och motvind, då blev det runt 25km/h men annars över 30 hela vägen. Jag tror ju lätt att jag kan cykla i det tempo i iaf 10-15mil som jag e tränad just nu.
Nu va det över en timme sen jag kom hem och jag känner inte av att jag har cyklat överhuvudtaget.
In till jobbet cyklar jag på min gamla cykel på runt 14-15minuter och på den nya tog det kanske 8min.
Det är så stor skillnad så det finns inte!

I söndags var vi till Ullared, det va inte alls så sort som jag hade förväntat mig. Blev faktiskt lite besviken.
Men hysterin var det inge fel på, alla som var där inne visste ju inte hur man gjorde när man tog det lugnt.
Jag gick där och strosa i mitt eget tempo och min egna lilla värld. Hade faktiskt riktigt trevligt. Karolin var väl nästan i det tempo som alla andra :)
Det enda jag köpte det va karolin som tvingade mig, ett par löpar byxor. Funkar mycket bra att cykla i.

Nej nu ska jag laga oss lite mat innan jag ska iväg och jobba. Karolin och Johanna håller på att påsk städa, det blir jätte fint!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt Anders. Visst är det underbart med en riktig cykel man kan nog trampa hur långt som helst i alla fall om man jämför...

2010-03-31 @ 12:53:43
URL: http://dogpowers.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0